RSS
Καλώς ήρθατε στην ιστοσελίδα της Κινηματογραφικής Ομάδας Κορθίου Άνδρου.

Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2009

Amelie



Θα αλλάξει τον κόσμο σας!

Η Amelie είναι σερβιτόρα στο bistrot "Δύο Ανεμόμυλοι" στη γραφική περιοχή της Μονμάρτης. Στην πολυκατοικία της δεν γνωρίζει κανένα αλλά αυτό σύντομα θα αλλάξει. Βρίσκει στο διαμέρισμά της ένα κρυμμένο κουτί με διάφορα αντικείμενα. Αντικείμενα που όπως φαίνεται είχε κρύψει κάποιο παιδί πριν από πολλά χρόνια. Αποφασίζει λοιπόν να βρει αυτόν τον άνθρωπο και να του επιστρέψει τις αναμνήσεις του. Μετά από αυτό η ζωή της θα αλλάξει για πάντα. Θα ξεκινήσει μια σειρά εφευρετικών σχεδίων για να δώσει ουσία στις ζωές άλλων ανθρώπων. Και σαν από θαύμα η Amelie, αλλάζει τις ζωές των γειτόνων της, συνήθως προς το καλύτερο. Πάντα όμως κρύβεται πίσω από το πέπλο της ανωνυμίας και της μυστικότητας. Όταν όμως γνωρίζει, τον Nino τότε θα πρέπει να καταφέρει χρησιμοποιήσει λίγη από τη μαγεία της, στη δική της ζωή.

Σκηνοθέτης : Jean-Pierre JeunetHθοποιοί :Audrey Tautou, Matthieu Cassovitz, Rufus, Lorella Cravotta, Claire Maurier, Urbain Cancelier
Κωμωδία Γαλλία 2001,  Διάρκεια 120 λεπτά
http://www.youtube.com/watch?v=sECzJY07oK4

Πέμπτη 26 Νοεμβρίου 2009

Η ζωή είναι ωραία - La vita e bella



Βρισκόμαστε στην Ιταλία του 1930 όπου ζει ο πιο χαρούμενος ίσως άνθρωπος στον κόσμο, ο Guido(Roberto Benigni). Αν και του λείπει η ομορφιά με το χιούμορ του, την ευρηματικότητά του και τη μεγάλη του καρδιά καταφέρνει να κατακτήσει την κοπέλα που αγαπά, να την παντρευτεί και να ζήσουν τελικά ευτυχισμένοι μαζί με το μικρό του αγοράκι(το οποίο σημειωτέον είναι μάλλον το πιο γλυκό και χαριτωμένο παιδάκι που έχω δει ποτέ μου!). Όλα αυτά όμως μέχρι να ξεσπάσει ο 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος. Ο Guido είναι εβραίος και έτσι θα γίνει στόχαστρο, όπως και πολλοι άλλοι, της ναζιστικής παραφροσύνης. Όταν οδηγούν αυτόν και το παιδί του στο στρατόπεδο συγκεντρώσεως σε μια προσπάθεια να σώσει το γιό του, προσποιείται ότι όλη αυτή η θηριωδία που ζουν είναι ένα παιχνίδι και αν οι δυο τους βγουν νικητές θα κερδίσουν ένα τανκς!
Ο Μπενίνι σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί σε μια από τις πιο συγκινητικές ταινίες του κινηματογράφου. Βλέπει τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο και συγκεκριμένα το ολοκαύτωμα με τη μορφή ενός παιχνιδιού για να διαφυλάξει την αθωότητα και την ψυχική ηρεμία του παιδιού του.Όμως, από όποια πλευρά και αν κοιτάξεις τελικά αυτόν τον πόλεμο το αποτέλεσμα θα είναι πάντα ένα: η καταστροφή και η καταπάτηση κάθε ανθρώπινης αξιοπρέπειας και τέλος ακόμα και της ζωής. Αυτό μας γίνεται εύγλωττα κατανοητό. Ακόμα και αν νομίζεις ότι βλέπεις μια κωμωδία που χαρίζει άφθονο γέλιο στο τελός είναι μάλλον απίθανο να συγκρατήσεις όχι απλώς ένα δάκρυ αλλά ένα γοερό κλάμα για όλα αυτά που έγιναν όχι από ζώα αλλά από ανθρώπους σε ανθρώπους. Και αυτό είναι το πιο τραγικό. Έτσι, η ταινία επάξια κέρδισε τρια Όσκαρ το 1999 (καλύτερου α' ανδρικού, ξενόγλωσσου, μουσικής) αν και άξιζε και τα υπόλοιπα τέσσερα για τα οποία είχε προταθει (καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, σεναρίου, μοντάζ). Η ζωή τελικά είναι πολύ ωραία!
Σκηνοθεσία :  Roberto Benigni
Ηθοποιοί : Roberto Benigni, Nicoletta Braschi, Giorgio Cantarini
Δραματική, 1997, Ιταλία , Διάρκεια 118 λεπτά
http://www.youtube.com/watch?v=NBfjzzAVjWo&feature=PlayList&p=22FEF066BD3FB52B&playnext=1&playnext_from=PL&index=62

CRASH


Ο Paul Haggis (In the Valley of Elah), ένας από τους μεγαλύτερους σύγχρονους σεναριογράφους του Hollywood (Million Dollar Baby, Crash, Casino Royale, Quantum of Solace, Letters from Iwo Jima, Flags of our fathers) σε μία από τις πρώτες και σίγουρα την μεγαλύτερη μέχρι ώρας σκηνοθετική του απόπειρα, καταφέρνει να συγκεντρώσει ένα μεγάλο και καλό cast και να δείξει ότι μπορεί να ανταπεξέλθει και στην καρέκλα του σκηνοθέτη.
Στο Crash μας παρουσιάζει την ιστορία ενός τρακαρισμένου τζιπ που συνδέει πολλούς ανθρώπους της πόλης στην οποία έγινε το ατύχημα. Από κάποιους μάυρους κλέφτες, σε ένα ζευγάρι με την γυναίκα φανατική ρατσίστρια, και από κει σε ένα ζευγάρι μαύρων που περνά μία κρίση, και σε αστυνομικούς που προσπαθούνε να εξυχνιάσουν τις διάφορες υποθέσεις που ενώνονται μεταξύ τους μομίζοντας ότι τα δικαιόματά τους είναι ανώτερα από αυτά των πολιτών ανεξαρτήτου χρώματος τους. Το Crash καταφέρνει μέσα σε κάτι λιγότερο από δύο ώρες να κάνει ένα ψυχογράφημα όλων των πρωταγωνιστών του και να δείξει στον θεατή πόσο λάθος είναι για κάποιον να είναι ρατσιστής. Αυτό είναι και που το έκανε να πάρει τελικά και το Όσκαρ καλύτερης ταινίας το 2006 καθώς οι σύγχρονες ταινίες σε ελάχιστες περιπτώσεις καταφέρνον ακόμα και με μεγαλύτερη διάρκεια να μας παρουσιάσουν λίγους χαρακτήρες. Βέβαια όλοι οι χαρακτήρες είχαν ένα μικρό μέρος της πίτας και έτσι μόνο ο Matt Dillon κατάφερε να προταθεί για Oscar στον δεύτερο αντρικό ρόλο.
Αν δεν έχετε δει ακόμη την ταινία δείτε την σε κάθε περιπτωση καθώς μιλάμε για μία από τις καλύτερες ταινίες των τελευταίων χρόνων και σίγουρα από τις καλύτερες ταινίες που επέλεξε να βραβεύσει η ακαδημία. To Crash κέρδισε επίσης και το Oscar καλύτερου σεναρίου αλλά και μοντάζ.

Σκηνοθέτης :  Paul Haggis
Ηθοποιοί :Sandra Bullock, Don Cheadle, Matt Dillon, William Fichtner, Loretta Devine, Brendan Fraser
 Kοινωνική , ΗΠΑ , 2005 Διάρκεια 112 λεπτά

http://www.youtube.com/watch?v=dEQ_ftkpb18

Τρίτη 17 Νοεμβρίου 2009

Cinema Paradiso


ΣΙΝΕΜΑ Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ

Σινεμά ο παράδεισος, μια ταινία σαν ποίημα, που σου φέρνει στο μυαλό θερινό σινεμά και άρωμα γιασεμιού…Μια ταινία γεμάτη νοσταλγία για τις εποχές που ο κινηματογράφος ήταν τρόπος ζωής, ανάσα και όχι απλά ένα μέσο διασκέδασης. Ο Σαλβατόρε, διάσημος σκηνοθέτης επιστρέφει στο χωριό του στη Σικελία, μετά από 30 χρόνια, με αφορμή το θάνατο ενός αγαπημένου φίλου. Με flash-back η ταινία μας μεταφέρει στα τέλη του ’40, στο ίδιο χωριό, όπου ο μικρός Σαλβατόρε, συχνάζει στον κνηματογράφο και παρακολουθεί τις ταινίες στα κρυφά. Αρχίζει σιγά-σιγά να καλλιεργεί μεγάλη αγάπη για το σινεμά και γίνεται φίλος με τον μηχανικό προβολής, τον Αλφρέδο, ο οποίος του μαθαίνει τα μυστικά της 7ης τέχνης. Μέσα από άσχημες αλλά και όμορφες εμπειρίες ο Σαλβατόρε μεγαλώνει,ερωτεύεται,ωριμάζει, αλλάζει και αποφασίζει να ακολουθήσει την αγάπη της ζωής του, τον κινηματογράφο και όπου τον βγάλει… Μέσα από εκπληκτικά πλάνα , παρακολουθούμε τη ζωή ολόκληρου του χωριού και τους διάφορους χαρακτήρες που υπάρχουν σε όλες τις μικρές κοινωνίες να ξεδιπλώνουν μια άλλη εποχή μπροστά στα μάτια μας. Η υπέροχη μουσική του Ennio Morricone πλαισιώνει τέλεια την ταινία, η οποία πήρε πολλές διακρίσεις καθώς και όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας. Το τρυφερό κλείσιμο της ταινίας θα συγκινήσει όλους αυτούς που έχουν κάνει όνειρα και όλους αυτούς που ακόμα πιστεύουν στην μαγεία του κινηματογράφου………..
Σκηνοθέτης : Giuseppe Tornatore
Ηθοποιοί : Antonella Attili, Enzo Cannavale, Isa Danieli, Leo Gullotta, Marco Leonardi
Διάρκεια 155 λεπτά , (1988 Ιταλία, Γαλλία)

http://www.youtube.com/watch?v=y9tMX1lZZYk

Chocolat


ΣΟΚΟΛΑ

Σε μια μικρή, συντηρητική πόλη της Γαλλίας, το 1959, η Vianne Rocher (Juliette Binoche) με την κόρη της, έρχονται ξαφνικά μία νύχτα με άνεμο…Η Vianne ανοίγει ένα σοκολατοποιείο και ταράζει τα νερά της μικρής κωμόπολης, παρασύροντας τους κατοίκους με τα θεϊκά γλυκά της και θυμίζοντάς τους πώς πρέπει να είναι η ζωή. Όμως αυτό την φέρνει αντιμέτωπη με τον αυταρχικό και θεοσεβούμενο δήμαρχο (Alfred Molina) καθώς και με κάποιους άλλους κατοίκους, οι οποίοι θεωρούν πως η Vianne τους παρασύρει στην ακολασία.
Κάποια στιγμή καταφτάνει στην πόλη μια ομάδα τσιγγάνων, η οποία κατασκηνώνει στις όχθες της λίμνης, χωρίς να ενοχλεί κανέναν. Μαζί με αυτούς έρχεται κι ο Rouk, (Johnny Depp), φέρνοντας μια νέα πνοή στη ζωή της Vianne, που τον ερωτεύεται… Η ξενοφοβία όμως των κατοίκων, θα οδηγήσει σε προβλεπόμενες συμπεριφορές βίας, αλλά στο τέλος η σοκολάτα θα νικήσει!
Γλυκιά σαν παραμύθι και σαν σοκολάτα, αυτή η ταινία, μας προσφέρει μια ωραία ιστορία , με γλυκιές εικόνες και πολύ δυνατή πλοκή. Τα σενάριο είναι ωραία δεμένο και η μουσική πλαισιώνει πολύ όμορφα την ταινία.Ο Lasse Hallstrom, ( Cider House Rules), εκπλήττει άλλη μια φορά ευχάριστα το κοινό, αποσπώντας πολύ καλές ερμηνείες από τους πρωταγωνιστές και 5 υποψηφιότητες για όσκαρ,(δυστυχώς όμως δεν παίρνει κανένα τελικά).
Δείτε το για τον Johnny Depp και την Juliette Binoche που αποτελούν ένα πολύ καλό δίδυμο αλλά και για να θυμηθείτε πως η ευτυχία είναι στα απλά πράγματα!
Σκηνοθέτης : Lasse Hallstrom
Ηθοποιοί : Juliette Binoche, Alfred Molina, Carrie-Ann Moss, Judi Dench, Johnny Depp
Διάρκεια 121 λεπτά , (2000 , ΗΠΑ Αγγλία)

http://www.youtube.com/watch?v=KEzzbBc7Tw4

Ιστορία του κινηματογράφου

Ο διακριμένος αστρονόμος Φαιν πέτυχε να κατασκευάσει το 1874 ένα μηχάνημα που αποτύπωνε την κίνηση των αστέρων με διαδοχικές φωτογραφίες. Σχεδόν ταυτόχρονα ο Γιάνσεν εφεύρε μια μηχανή που καθόριζε κάθε στιγμή τις διαδοχικές θέσεις ενός πλανήτη και την ονόμασε χαρακτηριστικό φωτογραφικό περίστροφο.

Τούτο αποτέλεσε την αφετηρία για τη φωτογράφηση των αστραπιαίων κινήσεων, που πραγματοποιήθηκε πολύ αργότερα. Την ίδια εποχή που οι Ευρωπαίοι σημείωναν επιτυχίες στην προσπάθειά τους να προβάλλουν φωτεινές εικόνες, ο Αμερικανός φωτογράφος Μούημπριτζ μπόρεσε ν' αποτυπώσει και να προβάλλει την κίνηση ανθρώπων, ζώων, αμαξών κλπ. Μάλιστα στα 1882, συναρμολογώντας με υπομονή τις φωτογραφίες που παρουσίαζαν αναλυτικά την κάθε κίνηση, πέτυχε να προβάλλει μια ολόκληρη ιπποδρομία.

Πολύ σοβαρότερες ήταν οι έρευνες του καθηγητή Μάρεϋ, που κατόρθωσε να παίρνει δώδεκα φωτογραφίες στο δευτερόλεπτο. Αμέσως μετά απ' αυτό, σκέφτηκε να χρησιμοποιεί, αντί για πλάκες, ταινία.

Το 1891 ο Θωμάς Έντισον κατασκεύασε δυο σπουδαίες μηχανές: τον κινηματογράφο (η πρώτη μηχανή λήψης) και το κινητοσκόπιο (μηχανή προβολής). Τις μηχανές αυτές χρησιμοποίησαν οι αδελφοί Λυμιέρ για τη δημιουργία του πρώτου κινηματογράφου.

Το πρωί της 30 Δεκέμβρη του 1895 οι αναγνώστες της παρισινής εφημερίδας "Ποστ" θαύμασαν την περιγραφή μιας νέας "σατανικής εφεύρεσης", που ήταν γεμάτη ενθουσιασμό και όνειρα για το μέλλον. Φυσικά, λίγοι ήταν εκείνοι στο Παρίσι που δεν ήξεραν εκείνη τη μέρα τα τελευταία μεγάλα γεγονότα του ινδικού σαλονιού, μιας αίθουσας κάτω από το Γκραν Καφέ του βουλεβάρτου των Καπουτσίνων. Εδώ, κόσμος πολύς συνωστιζόταν στην είσοδο, για να βγάλει εισιτήρια και να μπει στην αίθουσα με την επιγραφή στην πόρτα: "κινηματογράφος". Όσοι έμπαιναν και παρακολουθούσαν το θέαμα, έβγαιναν με κομμένη την ανάσα από θαυμασμό.

Οι άνθρωποι που άρχισαν όλη αυτή την ιστορία, ήταν ο Αύγουστος και ο Λουδοβίκος Λυμιέρ, δυο αδελφοί που είχαν ασχοληθεί αρκετά χρόνια με την έρευνα της φωτογραφίας και των προοπτικών της. Μόλις πήραν την αναγνώριση της ευρεσιτεχνίας τους για την κινηματογραφική μηχανή αποφάσισαν να κάνουν την πρώτη παράσταση, για να δει το κοινό το νέο επιστημονικό θαύμα. Είναι αμφίβολο αν οι ίδιοι οι Λυμιέρ είχαν συλλάβει τη σημασία της εφεύρεσής τους.

Είναι πραγματικά παράξενο το γεγονός ότι εκείνη την εποχή δεν μπορούσαν να προβλέψουν το τεράστιο μέλλον που θα είχε ο κινηματογράφος, αλλά όλοι πίστευαν ότι επρόκειτο απλά για ένα παιχνίδι που θα κούραζε γρήγορα ακόμη και τα μικρά παιδιά. Έχουν περάσει πάνω από 80 χρόνια απ' την ανακάλυψη των αδελφών Λυμιέρ και η μηχανή, που οι ίδιοι προφήτευαν ότι δε θα είχε κανένα μέλλον, αποτέλεσε τη βάση μιας από τις πιο ακμάζουσες βιομηχανίες του κόσμου.

Χιλιάδες άνθρωποι εργάζονται σήμερα για τον κινηματογράφο, στον καλλιτεχνικό ή τον τεχνικό του τομέα και κολοσσιαία ποσά δαπανούνται για την παραγωγή κινηματογραφικών ταινιών. Οι παραγωγοί ταινιών πολλές φορές θησαυρίζουν από την εκμετάλλευση της προβολής των επιτυχημένων ταινιών τους στην παγκόσμια αγορά.

Ο Ζορζ Μιλιές (1861 - 1948) ήταν ο πρώτος που συνδύαζε τις ικανότητες του παραγωγού, του σκηνοθέτη, του σκηνογράφου και του ηθοποιού των ταινιών του. Παλιός γελοιογράφος, ζωγράφος, σχεδιαστής, ο Μιλιές άφησε στους μεταγενέστερους μια πολύτιμη πείρα, που ο ίδιος αντλούσε από τις ασχολίες του. Καλύτερη του ταινία θεωρείται "η στέψη του βασιλιά Εδουάρδου VII της Αγγλίας".

Σήμερα ο κινηματογράφος ασκεί ποικίλες επιδράσεις στη ζωή μας. Εκτός από τις ταινίες που αποσκοπούν στο να προσφέρουν απλά στο θεατή δυο ευχάριστες ώρες, υπάρχουν και ταινίες που κλείνουν έναν προβληματισμό και συμβάλλουν έτσι γενικότερα στην ηθική, κοινωνική και αισθητική καλλιέργεια του ανθρώπου.

Υπάρχουν και ταινίες καθαρά εκπαιδευτικές, που μεταδίδουν με τρόπο θαυμάσιο πρακτικές γνώσεις, πολύ ευκολότερα από όσο θα το κατόρθωνε ένας δοκιμασμένος δάσκαλος. Φυσικά παρουσιάζονται και έργα που είναι επιβλαβή για το κοινό, είτε επειδή οι παραγωγοί τους, ικανοποιώντας ταπεινά κίνητρα, επιδιώκουν απλά να κερδίσουν όσο το δυνατό περισσότερα χρήματα είτε επειδή δεν είναι καθόλου κατάλληλοι για τη δουλειά τους, προκαλώντας έτσι πτώση της κοινωνικής αντίληψης και των αισθητικών κριτηρίων του κοινού.

Γίνεται φανερό λοιπόν ότι ο κινηματογράφος δεν αποτελεί μόνο διασκέδαση. Ο θεατής μπορεί ν' αποκομίσει απ' αυτόν πρακτικά ή ηθικά οφέλη. Μπορεί όμως να δεχτεί και βλαβερές επιδράσεις από ταινίες κακής ποιότητας.

Έτσι, ο κινηματογράφος αποκτά τεράστια σημασία σαν εποικοδομητικό μέσο διαπαιδαγώγησης, αισθητικής συγκίνησης και προπαγάνδας, ανάλογα με τις προθέσεις των παραγωγών.